Casestudy: Gerry de Valk – Medewerkersreizen in de zorg

Gerry de Valk leert zorgorganisaties met korte sprinttrajecten de medewerkersreis te transformeren en de medewerkerswerkbeleving te optimaliseren– van pre hire tot retire. Met als resultaat? Blijvende blije medewerkers.

 

 

De zakelijkheid, het persoonlijke en de humor zorgden meteen voor een klik

De samenwerking met Gerry de Valk startte al in december 2017. Bureau 2Join hielp destijds, met een klein team van professionals, de online aanwezigheid van ondernemers te optimaliseren. De zakelijkheid, het persoonlijke en de humor die wij met Gerry deelden zorgden meteen voor een klik.

Gerry werkte op dat moment met name op interim-basis, waarbij zij zich richtte op excellent leiderschap, de medewerkersbeleving en talentontwikkeling in de zorg. Haar vraag aan ons destijds was om haar online zichtbaarheid te verbeteren. Wij gingen aan de slag met haar online marketing, met een focus op social media. We maakten een strategisch plan en voerden het uit.

 

Van interim naar een bedrijf om meer impact te maken binnen de zorg

Op een gegeven moment ontstond bij Gerry het verlangen om zich los te weken van de interim klussen en te bouwen aan een bedrijf. Zij wilde meer impact maken binnen de zorg en de medewerkersbeleving op grotere schaal verbeteren. Volgens Gerry: de enige manier voor zorgorganisaties om het nijpende personeelstekort op te lossen – op de korte én de lange termijn.

Toen kwam Corona. De nood was zo hoog in de zorg dat Gerry besloot door te zetten. Naast haar interim klussen wilde ze investeren in haar bedrijf. Dit was het moment. Ze had precies voor ogen waar ze naartoe wilde:

Een groeiend bedrijf met trainers om zorgorganisaties te leren de medewerkersreis zelf stap voor stap te transformeren en de medewerkersbeleving blijvend te optimaliseren.

 

Gerry had een helder doel voor ogen en ze ging er gewoon voor

Je hebt het ‘Have, Do, Be principe’, waarbij iemand bij het bereiken van een bepaald doel in actie komt om te worden ‘wie’ diegene wil zijn. En je hebt het ‘Be, Do, Have principe’, waarbij iemand ‘diegene’ al is en in actie komt om een bepaald doel te bereiken.

Gerry had een helder doel voor ogen, verplaatste zich in haar rol als eigenaar van haar bedrijf en ze ging er gewoon voor. Dat was heel bijzonder. In juni 2021 zetten we samen de eerste stappen.

 

Traject 1. Van sterk merk naar website

‘Het is tijd om de medewerker centraal te stellen – met trots’

We begonnen met het formuleren van een duidelijke missie: ‘het is tijd om de medewerker centraal stellen – met trots’. De tagline: ‘medewerkersreizen in de zorg’, maakte direct de vernieuwende dienst van Gerry duidelijk.

In alle communicatie legde we de focus op de zorgmedewerker: ‘goud goed, om te koesteren’. Zo raakte Gerry het hart van de HR-managers, de leidinggevenden en beleidsmakers die net als zij voelen en weten dat er maar één oplossing is voor het personeelstekort: medewerkers een beleving bieden die net zo waardevol is als hun werk.

Er is een prachtige nieuwe huisstijl ontwikkeld, met een sterk logo die het ‘hart’ – dat uitgaat naar de zorgmedewerkers – symboliseert. Woord en beeld zijn samengebracht in een conversiegerichte website, met een duidelijk aanbod en een strategische klantreis.

Handgemaakte illustraties voegen de ‘fun factor’ toe aan het merk en de website, een belangrijke waarde binnen de werkwijze van Gerry. En – in alle eerlijkheid – óók een creatieve oplossing in tijden van Corona, toen we maar met een beperkt aantal mensen konden samenkomen voor de fotoshoot.

 

Traject 2. Een lancering met lef

Rubberen zwembandjes om het hoofd boven water te houden

Nadat het merk en de website stonden als een huis, was het in april 2022 tijd voor de lancering. We maakten een plan om de website en de nieuwe dienstverlening van Gerry onder de aandacht te brengen, waarbij we besloten haar netwerk op verschillende manieren te benaderen – zowel online als offline.

We maakten een ludieke routekaart, waarmee de ontvanger stap voor stap de diepte- en hoogtepunten van hun medewerkersreis kon ontdekken. Hiermee hielpen we de leads direct inzicht te krijgen in de oorzaken van het hoge verloop én introduceerde we meteen de vernieuwde dienstverlening van Gerry. Twee vliegen in één klap.

We schreven een pakkende mailflow voor haar netwerk en stuurden diverse mails, met de routekaart als bijlage. Haar warmste contacten kregen de routekaart per post opgestuurd, sámen met rubberen zwembandjes. Om het hoofd boven water te houden.

Het resultaat? Binnen no-time voerde Gerry diverse gesprekken met zorgorganisaties, ze startte met een grote opdracht en gaf meerdere trainingen bij diverse zorgorganisaties.

 

 

Traject 3: Eindeloos opschalen

Een echte expertstatus en steeds meer aanvragen  

Na de lancering hebben wij in juni 2022 haar online marketing verder opgepakt. We maakten een geïntegreerde online strategie, waarin advertenties, blogs, nieuwsbrieven, SEO content en persoonlijke storytelling op social media elkaar versterkten.

Sindsdien schrijven wij maandelijks blogs, posts en nieuwsbrieven en creëren we verrassende visuele content. We blijven continu zoeken naar manieren om de online aanwezigheid van Gerry te optimaliseren. Daarnaast beheren we ook haar website en een virtual PA neemt Gerry verschillende taken uit handen.

Het resultaat? Gerry krijgt steeds meer naamsbekendheid. Ze heeft een echte expertstatus kunnen genereren en wordt steeds vaker benaderd door interessante partijen.

Dat groeiende bedrijf met een team van trainers begint werkelijkheid te worden. En dat binnen 1,5 jaar!

Al sinds 2017 werken wij met Gerry samen. In juni 2021 vroeg zij ons haar te groeien: van interim naar bedrijf met team. Vanaf dat moment hebben wij samen diverse trajecten doorlopen: 1. Van sterk merk naar website, 2. Een lancering met lef en 3. Eindeloos opschalen.

In anderhalf jaar tijd verhoogde Gerry haar omzet enorm en haar online bereik verdubbelde. Ze heeft een echte expertstatus binnen haar vakgebied bereikt en het aantal aanvragen vanuit ideale klanten blijft toenemen. Ondertussen is zij druk bezig met diverse interessante opdrachten én het uitbreiden van haar team.

Mooie woorden over onze samenwerking

Ik wil graag een grote shout-out geven aan Bureau 2Join waarmee ik samenwerk. Als interimmer was ik gewend om alles alleen te doen, maar deze keer had ik hulp nodig bij het opzetten van mijn offline en online aanwezigheid. Bureau 2Join was er voor mij op een manier die ik nooit had verwacht. Ze hebben me geholpen om mijn merk te positioneren en mijn diensten aan te bieden aan de juiste doelgroep.

Vanaf het eerste contact met de professionals van Bureau 2Join voelde ik me begrepen en serieus genomen. Ze luisteren goed naar mijn wensen en behoeften en komen met creatieve oplossingen om mijn bedrijf op de kaart te zetten. Door de samenwerking met bureau 2Join heb ik nu een duidelijke strategie en ben ik in staat om mijn doelgroep op een effectieve manier te bereiken.

De samenwerking met het marketingbureau heeft me geholpen om mijn bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Wat ik vooral waardeer aan bureau 2Join is hun expertise en ervaring op het gebied van online marketing gecombineerd met hun persoonlijke touch.  Ze hebben me geholpen om de juiste kanalen te kiezen en om mijn budget zo efficiënt mogelijk in te zetten. Ik heb veel geleerd van de samenwerking.

Als je op zoek bent naar een bureau dat niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk is, dan kan ik bureau 2Join ten zeerste aanbevelen. Ze hebben me geholpen om mijn bedrijf te laten groeien op manieren die ik me nooit had kunnen voorstellen, en ik ben blij dat ik ze heb leren kennen.

GERRY DE VALK

Nicole van Zetten – groeitrajecten met resultaat

Als online businessstrateeg, zakelijke doorpakker en aanjager help ik ambitieuze onderneemsters met lef en een mooie missie hun bedrijf te laten groeien. Samen met ervaren professionals stippel ik met jou een strategisch stappenplan uit en geef je – indien nodig – een liefdevolle schop onder je kont om door te pakken. Met groeitrajecten passend bij jouw ambities tillen we samen jouw bedrijf binnen enkele maanden naar het gewenste niveau.

Interesse?

Plan dan gerust een vrijblijvend gesprek in!